آخرین اخبار
کد مطلب: 146784
يک سامانه بارشي از اواخر روز شنبه در چهارمحال و بختياري فعال مي‌شود
تاریخ انتشار : 1400/08/27 16:39:42
نمایش : 674
مديرکل هواشناسي چهارمحال و بختياري گفت: يک سامانه بارشي از اواخر روز شنبه وارد استان مي‌شود و تا اواخر روز دوشنبه يکم آذر وضعيت جوي استان را تحت تاثير خود قرار مي‌دهد.

مهران چراغپور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين سامانه در سطح استان به تناوب رگبار باران گاهي همراه با رعد و برق، وزش به نسبت باد شديد و در ارتفاعات و مناطق سردسير برف به همراه خواهد داشت.

وي با اعلام هشدار نسبت به آبگرفتگي معابر عمومي و احتمال سيلابي شدن مسيل‌ها و رودخانه‌ها در سطح استان به ويژه در شهرستان‌هاي کوهرنگ،لردگان، خانميرزا، اردل، فارسان و کيار، تصريح کرد: توصيه مي‌شود در اين مدت در هنگام تردد در محورهاي ارتباطي استان به ويژه در مناطق کوهستاني، رانندگان تجهيزات زمستاني به همراه داشته باشند و از انجام فعاليت‌هاي کوهنوردي و صعود به ارتفاعات خودداري شود.

مديرکل هواشناسي چهارمحال و بختياري ادامه داد: براي صبح جمعه در برخي نقاط  استان مه صبحگاهي و کاهش ديد انتظار مي‌رود.

چراغپور، کمينه دماي شهرکرد در ۲۴ ساعت گذشته را يک درجه زير صفر اعلام کرد و گفت: پيش‌بيني مي‌شود براي روز جمعه کمينه دماي شهرکرد به چهار درجه سانتي‌گراد زير صفر برسد.

وي، ميانگين بارش‌ها در سال آبي جاري را ۲۹ ميليمتر اعلام کرد و افزود: اين ميزان بارش در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزايش و در مقايسه با دوره مشابه ميانگين بلندمدت ۵۴ درصد کاهش داشته باشد.

به گزارش ايرنا، چهارمحال و بختياري سرچشمه رودخانه‌هاي زاينده‌رود، کارون و بخشي از دز است و افزايش يا کاهش بارش‌ها در اين استان، استان‌هاي خوزستان، اصفهان و فلات مرکزي را تحت تاثير خود قرار مي‌دهد.

۹۶.۱ درصد مساحت اين استان درگير خشکسالي است و اين موضوع بر افت ذخاير آب زيرزميني اين استان به شدت تاثير گذاشته است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس